GıdaHaberler

Mavi Ekonomi ile Sürdürülebilir Deniz Ürünleri Atağı

Su ürünleri ve balık kategorisindeki liderliğini “Mavi Ekonomi” vizyonuyla bir adım öteye taşıyan CarrefourSA, Türkiye’nin ilk ve tek entegre midye tesisinde benzersiz bir üretime imza atıyor.

CarrefourSA Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Murat Dinçer, “Türkiye’nin en büyük balık perakendecisi olarak, sezonunda 80 çeşit balığı raflarımıza taşıyoruz. Balığın, ciromuzdaki payı her geçen gün artıyor. Geçtiğimiz yılı 12 bin tonla kapattık, 2024 yılsonu hedefimiz ise 19 bin ton. Su ürünleri kategorisinde ürün çeşitliliğimizi genişletmeyi ve bu alandaki liderliğimizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Tazeliği merkeze aldığımız su ürünleri kategorimizi, midye dolma ürünümüzle taçlandırıyoruz. Türk mutfağının sevilen bu lezzetini, Balıkesir Erdek’e bağlı Ocak Köyü’nde yer alan Türkiye’nin ilk ve tek entegre midye tesisinde üreterek hem yerel üretime katkı sağlıyor hem de su kaynaklarının sürdürülebilirliğini destekliyoruz”  dedi.Murat Dinçer, “Türkiye’de su ürünleri tüketimi Avrupa’nın oldukça gerisinde. TÜİK verilerine göre, Türkiye’de kişi başı su ürünleri tüketimi yıllık 6,8 kg iken, Avrupa’da bu rakam 22 kg’a kadar çıkıyor.” diyen Dinçer şöyle devam etti: “Türkiye’nin en büyük balık alım satım perakendecisi CarrefourSA olarak, kaliteli gıdayı, güvenilir bir şekilde ve doğru fiyatlandırmayla müşterimizle buluştururken, Türkiye’nin deniz ürünleri tüketimini de bu hedef doğrultusunda artırmayı amaçlıyoruz. Mavi Ekonomi’yi organize gıda perakende sektöründe savunan öncü şirketiz. Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde, su ürünleri tüketimini artırmak için çalışıyoruz. Tabii bu üretimi yaparken su altı ekosisteminin devamlılığını da önemsiyoruz.  Türkiye’nin ilk ve tek entegre midye tesisinde hayata geçirdiğimiz midye dolma üretimi kapsamında kullandığımız teknoloji ile deniz temizliğine önemli ölçüde katkı sağlıyoruz” diye konuştu.Midye dolmanın, Türk halkının severek tükettiği ve son dönemlerde yurtdışından da büyük ilgi gören, katma değeri yüksek bir lezzet olduğunu vurgulayan Dinçer, “Amacımız, müşterilerimize uygun fiyatlı, temiz, güvenilir ve kaliteli midye dolmayı sunmak. Bu kapsamda, Balıkesir Erdek’teki tesisimizde günlük 1000 kg üretim kapasitesine ulaşarak, midye dolma ürününü mağazalarımızda satışa sunuyoruz. Elbette vizyonumuz bunun ötesinde; Türk lezzetini katma değerli hale getirerek, kendi yerel gücümüzle dünya pazarlarına taşımayı hedefliyoruz. Bölgede sağladığımız istihdamla, özellikle kadınların iş gücüne katılımını destekliyoruz. Şu anda tamamı Erdek bölgesinden olmak üzere yaklaşık 30 kadın çalışana istihdam sağlayarak hem meslek sahibi olmalarını sağlıyor hem de işgücüne kazandırıyoruz” şeklinde konuştu.Murat Dinçer, “Üretimde kullandığımız teknelerimiz dahil olmak üzere makine ve ekipmanların tamamı yerel üretim. Midyenin açık denizde toplanmasından itibaren, temizleme, yıkama ve arındırma, pişirme aşamalarına kadar her adımda yatırım gücümüzü kullanıyoruz. Üretim süreçlerimizde gıda güvenliği ve ürün kalitesini en yüksek standartlarda tutuyor, sağlık ve hijyen mevzuatlarının gerektirdiği koşullarda üretiyor, tüm aşamaları titizlikle kontrol ediyoruz. Hijyen ve gıda güvenliği eğitimleriyle donatılmış çalışanlarımız sayesinde, müşterilerimize her zaman güvenle tüketebilecekleri ürünler sunuyoruz. Doğru ürünü doğru üreticiden alarak oluşturduğumuz ekosistemimizi her geçen gün biraz daha genişletirken, bu sayede 365 gün ulaşılabilir ürünlerle hizmet veriyoruz. Öte yandan tüm farkındalık çalışmalarımızın yanı sıra sürdürülebilir balıkçılık uygulamalarını da destekliyoruz. Her zaman olduğu gibi sektörün bir oyuncusu olarak değer ekosistemi etrafında paydaşlarımız ve sektörümüzün diğer oyuncularıyla birlikte üstümüze düşeni yapmaya hazırız” dedi.

İlgili başlıklar

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir